Libuše Kohutová



Gymnázium Třinec





Protože ráda komunikuje s žáky i se svými kolegy, je angličtina tím nevhodnějším vyučovacím předmětem, kterému se kdy mohla věnovat. Nechce učit o angličtině, ale bere angličtinu jako nástroj, který jejím žáků umožní cestovat, poznávat kulturu jiných částí světa, komunikovat, studovat v zahraničí a využívat informace z cizojazyčných zdrojů. V hodinách se tedy snaží nabízet aktivity, které rozvíjejí komunikační kompetence a které žáci hodnotí jako smysluplné. Za důležité považuje jak smysl pro humor, umí si udělat legraci také sama ze sebe, tak otevřenou komunikaci, ve které je každý žák plnohodnotným partnerem. Zajímá ji, jak vnímají hodiny její žáci, a reaguje na jejich zpětnou vazbu. Využívá různé aplikace umožňující spolupráci a podporující kreativitu. Zaujala ji i dálková výuka, protože v ní objevila příležitost pro rozvoj kompetencí svých i svých žáků a poskytla větší možnost individualizace výuky. I v době distančního vzdělávání stavěla výuku na vztahu s žáky.

Libuše se často zapojuje do diskusí a sdílí své zkušenosti. V učitelské komunitě je dlouhodobě aktivní, byla součástí vedení několika spolků, například Asociace učitelů angličtiny ČR/Association of Teachers of English of the Czech Republic, Moravskoslezského sdružení učitelů angličtiny; s podobně smýšlejícími kolegy a kolegyněmi založila spolek Učitelská platforma. Během své 27leté praxe působila na několika školách. Zde se vždy snažila provádět změny ve prospěch studentů za účelem zkvalitnění výuky a využitelnosti získaných dovedností a vědomostí v praxi. Libuše ctí heslo: „Co na pedagogickém srdci, to i na jazyku.“