test
test
test
test
test
test
test
test
test
test
test
test
test
test
test
test

Aktuality

Cenu GTP CZ 2026 přináší GetThePoint pod záštitou prezidenta ČR Petra Pavla.


Rozjeli jsme se za dalšími finalisty – tentokrát do Nové Vsi u Kolína, Prahy a Zlína.

17. května 2022

Během návštěv další pětice finalistů jsme zažili rozmanitou výuku na obou stupních základních škol a na gymnáziu. To, co všechny hodiny spojovalo, byli spokojení studenti a žáci.

Šestá návštěva nás zavedla za Magdalenou Málkovou do ZŠ Prosperity v Nové Vsi u KolínaVe smíšené učební skupině byli žáci 2., 3. a 4. ročníku, kteří během hodiny matematiky určovali obsah rovinného útvaru, nejmladší se seznamovali s pojmem obvod, starší obvod rovinného útvaru určovali a nejstarší sestrojovali ve čtvercové mříži útvar s předem daným obvodem.
 
Návštěva sedmého finalisty v pořadí – Daniela Pražáka ze ZŠ Praha 7, Strossmayerovo náměstí 4 – připadla na Mezinárodní den Star Wars, a žáci přírodopisu v 7. ročníku se tak dozvěděli, že i květiny mají svého hvězdného vyslance a to Magnolii ‚STAR WARS‘. Kromě tohoto propojení botaniky s popkulturou se naučili poznávat rozdíly ve stavbě stonku bylin a dřevin, prohloubili schopnost spolupráce a na základě vlastního výstupu si spojili abstraktní obsah s konkrétní rostlinou, kterou si sami zvolili.
 
V laboratorním cvičení chemie Petra Šímy na Gymnáziu Botičská v Praze jsme prováděli komplexní analýzu mléka. Dokazovali přítomné bílkoviny, rozpuštěnou laktózu, lipoproteinové micely, vápenaté ionty, fosforečnanové anionty a všem studentům a studentkám to šlo skvěle!
 
Žáci Pavla Bobka ze ZŠ Solidarita v Praze se věnují němčině teprve od začátku letošního školního roku. V rámci responzivní výuky na hodině se učili pomocí časových údajů vyjadřovat kdy, kdo a co dělá. Pracovali společně, ve dvojících i samostatně.

Poslední návštěva finalistů nás zavedla za Michalem Miklášem do Gymnázia a Jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky ve Zlíně. Studenti 3. ročníku a septimy  během semináře informatiky vytvářeli algoritmus pro generování číselných posloupností s programovacím jazykem Python a vizualizovali si a zvědomovali rychlost exponenciálního růstu na několika analogických příkladech.

Fotografie: Kateřina Lánská

 
Chci vás podpořit