Novinky 2017

Cenu GTP CZ 2024 přináší EDUin, o. p. s. pod záštitou prezidenta ČR Petra Pavla.


Vítězové GTP CZ 2017

26. září 2017

V pondělí 25. září vyvrcholil slavnostním vyhlášením vítězů nultý ročník ceny pro inspirativní učitele, průvodce vzděláváním. Ze sedmi finalistů komise vybrala tři oceněné, kteří automaticky postupují do druhého kola mezinárodního ocenění Global Teacher Prize.

Jana Kopecká, finalistka Global Teacher Prize Czech Republic 2017
Jana Kopecká, finalistka Global Teacher Prize Czech Republic 2017

Odborná porota během září 2017 navštívila všech sedm finalistů v místech jejich působiště. Na základě jejich práce při hodinách poté vybrala tři vítěze nultého ročníku ceny Global Teacher Prize CR. Výherce získal šek v hodnotě 50 000 Kč, tři nejlepší si pak odnesli symbolický stromek jabloně. Všichni semifinalisté také získali poukaz na nákup knih od Nakladatelství Albatros.

1. místo Jana Kopecká / ZŠ Kunratice
Lumír Al –Dabagh zdůvodnil rozhodnutí odborné poroty takto: „Oslovilo nás, že přemýšlí o tom, co budou děti potřebovat v životě. Směřuje k tomu pedagogické cíle, které jsou v hodině jasně patrné. Respektuje, že každé dítě má svůj rytmus, na žádné nepospíchá. Snaží se o to, aby děti byly spokojené, a usiluje o vytváření vztahových hodnot mezi žáky.“

Andrea Tláskalová, finalista Global Teacher Prize Czech Republic 2017
Andrea Tláskalová, finalista Global Teacher Prize Czech Republic 2017

2. místo získala Andrea Tláskalová / ZŠ J. V. Sládka ve Zbirohu
Odborná porota se shodla na tom, že sama sebe nevnímá jako učitelku předmětů, ale dětí.  Při hodině dokázala skloubit zábavnost a přátelskost s náročností, která žákům pomáhá v jejich rozvoji. Ocenění si zaslouží její koncentrace na osobnost žáků a její inspirace k tomu, jak mají žít a jednat.

Bohuslav Hora, finalista Global Teacher Prize Czech Republic 2017
Bohuslav Hora, finalista Global Teacher Prize Czech Republic 2017

3. místo Bohuslav Hora / ZŠ Planá nad Lužnicí
Porota ocenila především jeho přístup k vytváření a zavádění inovativních způsobů výuky i s pomocí informačních technologií. Předvedl, že dokáže skvělým způsobem individualizovat výuku a dbá na spolupráci mezi žáky. Zároveň je to příklad učitele, který se velmi otevřeně o svoje zkušenosti a poznatky dělí s ostatními pedagogy a snaží se je nadchnout pro obdobnou práci.

Zdeněk Slejška, ředitel EDUin, řekl: “Ačkoliv slavnostně ocenění byli v rámci Global Teacher Prize tři učitelé, rádi bychom vyzdvihli i práci ostatních kandidátů nominovaných na tuto cenu.  A již nyní zveme všechny inspirující a inspirativní pedagogy, kteří působí na základních a středních školách v České republice, aby se přihlásili do prvního ročníku GTP CZ, který bude vyhlášen počátkem příštího roku.”