Petr Mihalco



ZŠ LABYRINTH, Brno





Narodil se v Bruntále, kde vystudoval osmileté gymnázium. Po absolvování pedagogické fakulty v Olomouci se vrátil do rodného kraje učit na malotřídní školu v obci Ryžoviště. V současnosti je třídním učitelem ve 4. třídě na ZŠ Labyrinth v Brně, kde působí také v rozšířeném vedení školy jako metodik pro 1. stupeň a interní mentor. 

Vychází z předpokladu jedinečnosti každého. Žáci jsou pro něj osobnosti, které rády rozvíjí své silné stránky, ale občas potřebují podpořit tam, kde se jim tolik nedaří. Vytváří příležitosti a vede žáky k tomu, aby si tuto podporu uměli poskytovat navzájem. Aby společně pracovali jako tým, ať už ve skupině, nebo celá třída. Aby se dobře znali, ale aby také rozuměli sobě samým. Ukazuje dětem cesty, kterými se mohou vydat v případě, že se jim něco nedaří. Nebojí se sdílet také své neúspěchy a přešlapy. “Děláme chyby. Já taky. To nám ale nemůže nikdy bránit ve snaze být dobrými lidmi.” Být dobrým člověkem, to je to, oč tu běží. 

Ve výuce klade důraz na bezpečné prostředí, spolupráci, vzájemné porozumění a důvěru. Využívá metody formativního hodnocení, RWCT, do hodin zavádí CLIL, učí matematiku Hejného, mnohdy v tandemu. Organizuje pobytové akce, plavecké kurzy či školy v přírodě. Vánoce tráví s žáky v lese, kde si společně zdobí náhodný (něčím zvláštní) strom, pod kterým si děti vzájemně darují knihy. Vede kroužek basketbalu a individuální lekce hry na kytaru. Rád si s dětmi čte, hraje šachy nebo přemýšlí nad životem.

Přál by si, aby každý žák zažíval úspěch. Každý v něčem jiném, ale každý bez výjimky.

Odkaz na videomedailonek