Eva Břečková



ZŠ a MŠ Brno, Husova 17





Domnívá se, že její pedagogickou budoucnost předurčilo už studium na Střední pedagogické škole v Přerově, proto nebylo překvapením, když pokračovala ve studiu na Fakultě přírodovědně-humanitní a pedagogické TU v Liberci, kde vystudovala učitelství českého jazyka a dějepisu pro druhý stupeň.

Ve svých hodinách zařizuje, aby těmi aktivními byly samy děti. Ráda je zvedá z lavic a židlí, aby pracovaly samostatně nebo ve skupinách, venku nebo na chodbě školy. Vystavuje hodiny tak, aby zahrnovaly oborové, čtenářské, ale i kompetenční cíle. V dějepise pracuje s prameny, obrázky, odbornými knihami a upravenými texty. Využívá online aplikace, webová prostředí i videa. Práci žáků v hodině pečlivě krokuje, zadává kritéria úspěchu, využívá metody kritického myšlení a své hodiny vystavuje konstruktivisticky. V češtině realizuje podobně stavěné hodiny v pravidelných čtenářských dílnách. Vede děti k tomu, aby prohlubovaly své čtenářské dovednosti a aby o vlastní čtenářství pečovaly.

Respektuje citlivou dětskou duši a individualitu každého dítěte. Pracuje s charakterem třídní skupiny na vzájemném učení a chápání různých potřeb k učení, rozvíjí v dětech dovednost sebehodnocení a poskytování i přijímání zpětné vazby. Využívá formativní hodnocení a zařazuje badatelskou výuku.

Je zapojená v projektu Pomáháme školám k úspěchu, spolupracuje s Pedagogickou fakultou Masarykovy univerzity a je interním mentorem na své škole, kde podporuje nejen jednotlivé učitele, ale také kolegiální spolupráci v různých učících se skupinách a připravuje semináře pro  pedagogický sbor kmenové školy. Lektorovala na Letní škole čtenářské gramotnosti PŠÚ a na Festivalu pedagogické inspirace v Praze.