test
test
test
test
test
test
test
test
test
test
test
test

Proč se přihlásit do GTP CZ


Olga Kovaříková, vítězka 2024

"Myslím si, že děti jsou schopny se přirozenou cestou a nápodobou samy naučit spoustu věcí i bez mé pomoci. Jsem přesvědčená, že čas, který se mnou musí v rámci základního vzdělávání strávit, by měl být pro všechny zúčastněné v danou chvíli co nejkvalitnější a mým učitelským úkolem je snažit se tyto podmínky zajistit."

Co Vás napadlo / Co Vám běželo hlavou, když Vám přišla nominace?

Nominace mi přišla v ten samý den, kdy jsem za sebou měla emočně náročné jednání s velmi nepříjemným rodičem. Vyšla jsem z něj na dně a s pochybami úplně o všem, co jako učitelka dělám. Proto jsem na nominaci jenom nevěřícně zírala. Byla anonymní, takže jsem dumala nad tím, kdo si to na mě vymyslel…

Proč jste se rozhodla do ceny přihlásit? Co jste od účasti v ceně očekávala?

GTP CZ vnímám jako odbornou cenu, nejde o sbírání hlasů a povrchní popularitu, ale o zhodnocení mé pedagogické práce odborníky. Byla jsem zvědavá, co se od nich dozvím a jakou zpětnou vazbu dostanu. Když jsem se podívala na harmonogram ceny, doufala jsem, že se mi podaří dostat do finále, abych mohla zažít letní školu a setkat se s tolika inspirativními lidmi, od kterých se toho můžu tolik naučit.

Jak vnímáte vyplňování přihlášky?

Vyplňování přihlášky bylo náročné především proto, že v každé sekci byl omezený počet slov. Musela jsem si vše dobře promyslet a několikrát přeformulovat, abych na malém prostoru vyjádřila to, co skutečně chci sdělit. Byla to pro mne ale zároveň možnost svou práci reflektovat a podívat se na vše, co už mám profesně za sebou. A ten pohled byl povzbuzující, protože jako učitelé v běžném denním režimu nevidíme tu hromadu práce, co odvádíme, takto po kupě.

Jak zpětně hodnotíte svoji účast v ceně? Co Vám účast v ceně přinesla?

Přinesla mi setkání se skvělým a podporujícím týmem Eduinu. S lidmi, kteří si pedagogické práce skutečně váží a vědí, co obnáší. Tato neustálá podpora a pozitivní přístup na mne působil v dubnu a květnu, kdy už bývám dost unavená, téměř jako nějaká povzbuzující droga. Takže jsem do prázdnin šla nabitá a odpočatá. Dílčí úkoly při postupu soutěží, jako např. natáčení hodiny nebo přítomnost natáčecího štábu v hodině, mne posouvaly a obohacovaly. Vůbec jsem je nevnímala jako zátěž. V létě jsem navíc mohla právě na vysněnou letní školu a těším se na ni zas.

Co byste vzkázala učitelům, kteří zvažují, že se do ceny přihlásí?

Zkuste to nebo-li slovy mé kolegyně, která převážila jazýček vah při mém rozhodování: „Podívej se, co lepšího tě asi tak v pedagogickém světě může potkat? Tak proč to nezkusit?“ Pokud si nejste jistí, zda jste vhodní kandidáti, zkuste si vyplnit přihlášku. Pokud vám začne být při vypisování každá sekce „malá“, tak jste určitě správní kandidáti/ky.